Monday, 13 August 2012

Dugaan berpuasa dan raya


klik untuk tumbesaran yang sempurna kawan :')
dugaan dugaan ,tak tahu apa nasib rumah aku bulan puasa ni , dah nak raya pulak buat hal .sebaiklah tak teruk sangat.syukur  kebakaran tadi tak besar . petang tadi rumah aku hampir terbakar . gara -gara fireworks sangat ni. budak-budak sekarang terlampau bijak .main baling-baling mercun dari atas .memang flat saya tu untuk baling-baling barang . WTF budak yang main mercun ni . syukurlah jiran sebelah saya tak merebak .dalam rumah tu dah laa ada atuk yang lumpuh .tilam untuk spare kalau tilam yang atuk tu guna kotor habis terbakar  . basikal habis tayar hancur . selimut semua . kebakaran nya berlaku kat stor rumah . rumah cik yong paling teruk kene terbakar . rumah saya just emak punya payung niaga je terbakar .masa petang tu bunyik bising-bising .pada mula buat bodoh je . lepas dengar orang jerit panggil nama emak n abah aku terus tengok . bukak-bukak je pintu memang syok tengok orang tolong padam api . masa  tu otak aku tak berfungsi kejap dalam beberapa minit .baru aku jerit nama abah .sebab dekat stor abah tu macam poket doremon . kat sini barang mekanik abah ada ,termasuk pam angin , suis elekrik . takut satu blok tu meletup .mampus nak kene buat report bagai . semua kejadian dapat dikawal tapi cacat cela dekat dinding luar rumah jee .

  • Kepada adik abang kakak yang suka main mercun ,main mercun tak apa .asalkan kene pada masa ,tempat dan keselamatan .jangan sebab satu mercun huru hara kehidupan orang lain . 

sebelum mengundur diri saya ucapkan selamat hari raya maaf zahir dan batin kepada kawan blog, twitter ,dan facebook .

lelambai semuaa :')


Tangan awak comellah ,kalau awak komen lagi lagi dan lagi comel

No comments:

Post a Comment

Please put some massage to me :)