Sunday, 29 April 2012

Emak :)


siapa tak sayang mak ?semua sayang emak yang tak sayang mak tu mungkin tak ada hati la tuuu .kihkihkihh .Kalau sebut Emak je mesti semua orang pasti tenang .sebab saya sayang mak saya :

  • Emak yang membawa satu nyawa didalam nyawanya.
  •  Emak yang menjaga kita siang malam.
  •  Emak juga tempat saya meluahkan perasaan.
  • Menjadi sahabat serta pendengar yang baik daripada orang lain.
  • Menjadi air ketika saya menjadi api .
  • Sanggup bersabung nyawa demi memberi aku peluang untuk melihat duniawi . 
  •   Bersabar mengajar saya berjalan ,bercakap dan menulis .
  • Sanggup berbelanja wang yang banyak demi melihat kegembiraan dan kejayaan anak sendiri.
  •  Mendidik saya menjadi insan yang berguna ,soleh dan sentiasa mengingati suruhan Allah.

kucing pun sayang kan anaknya ,kenapa manusia tak boleh sayang anaknya seperti mana kucing menyayangi anaknya ..Seorang ibu yang baik akan memberi anaknya peluang untuk melihat dan memberi kasih sayang yang tak dapat dibandingkan dengan wang ringgit .Emak insan yang penuh misteri ,setiap senyum dibibir nya pasti ada tersembunyi kedukaan .Insan yang perlu kita menyayangi dan berkasih sayang hanya layak untuk orang yang bernama ibubapa .

saya harap saya boleh menjadi anak yang soleh dan solehah dimata emak abah dan juga dimata yang maha kuasa Allah SWT .

**** Amin****

Tangan awak comellah ,kalau awak komen lagi lagi dan lagi comel

No comments:

Post a Comment

Please put some massage to me :)